afa \ aktualności \ Warsztat Formy w Plenerze 2012
Jakie są granice wykorzystania mediów, którymi posługujemy się w swojej pracy? Jak mogłyby wyglądać formy, które powstaną w pobliżu tych granic? Poszukajmy obrazu i narracji w miejscu, gdzie spodziewamy się końca technicznych i kreacyjnych możliwości. Co widzimy po zamknięciu oczu i zatkaniu sobie uszu? Co widzą nasze aparaty na obrzeżach negatywów? Co widzą kamery w jednej z 24 klatek, kiedy oko na ułamek sekundy przymyka powieka? Czy dwie proste równoległe na pewno nigdy się nie przetną?
W duchu eksperymentów I i II awangardy, z delikatnym ukłonem w kierunku Warsztatu Formy Filmowej, zapraszamy na tegoroczny plener w Długopolu Dolnym. Próbę docierania do granic przeprowadzimy w okolicach lasu i strumienia, z trawą pod nogami, w towarzystwie zwierząt. Jednym słowem, nasz Warsztat Formy rozłożymy w plenerze.
miejsce - Długopole Dolne 33 / gospodarstwo agroturystyczne Pod Lipami
czas - 10-13 maja 2012
dojazd:
PKP - stacje: Bystrzyca - Przedmieście lub Długopole Zdrój
Auto - mapa
aktualna lista atrakcji /na bieżąco aktualizowana/
Bączyk
Warsztat animacji a w nim: zootrop, rotoskopia, animacja na tarczy gramofonu, film nonkamerowy, zagęszczenie czasu - zdjęcia poklatkowe w plenerze, eksperymenty video poświęcone ciągłości ruchu i czasu, bazujące na prostych trikach montażowych.
Rezultaty naszych eksperymentów z formą będziemy montować na bieżąco, tak aby ich pokaz - wzbogacony szczyptą dźwięku - urządzić w sobotni wieczór.
Benka-Urbanowicz
Czysta Forma - Witkacy i nie tylko. Wykład. Ponadto nieustające konsultacje dla wszystkich - zwłaszcza dla tych, którzy pracują nad dyplomem.
Dulęba
Każde medium w rękach człowieka poszerza granice swoich możliwości technicznych o nieograniczoność ludzkiej wyobraźni. Patyk staje się bronią, podpiera sklepienie schronienia, służy jako narzędzie do pisania, rysowania, rzeźbienia. Interesować nas będzie obszar szeroko rozumianej twórczości.
Stawiamy pytanie o to, jak daleko, w twórczym działaniu, da się przesunąć granice wykorzystania danego medium (aparatu fotograficznego, kamery, materiałów światłoczułych, własnego ciała. Jak daleko można przesunąć dzisiaj granice własnej wyobraźni, przekroczyć barierę nawyków, przyzwyczajeń, schematów i możliwości. Takie możliwości daje przyjęcie założenia i jego konsekwentna, logiczna, precyzyjna (mechaniczna) i bezkompromisowa realizacja.
Przyjmijmy, że efekt końcowy wymyka się całej poetyce postrzegania rzeczywistości, którą w sobie nosimy. Siła wypowiedzi artystycznej niech stanie się czysta mechanika - maszyna wprawiona w ruch naszą wyobraźnią.
Krukowski
W jednym z odcinków Różowa Pantera trzyma w łapach czarną dziurę.
W tym miejscu w którym ją położy powstaje ciemny otwór.
Proponuję podziurkować okolice plenerowych działań. Prócz tego zapraszam do praktycznych rozważań nad punktem widzenia i złudzeniami optycznymi. Wszystko to za pomocą czarnego płótna, farby, słomek, krzesła i projektora.
Syposz
"Wypalone" - seria zdjęć istoty ludzkiej lub zwierzęcej, gdzie jedynym widocznym elementem, będzie wyłaniający się z bieli prześwietlenia fragment "istoty".
Reszta obrazu tonie w "przepaleniach" charakterystycznych dla kadru prześwietlonego o parę przesłon.
Do tego efektu prowadzą dwie drogi których wspólnym mianownikiem jest oszukanie światłomierza.
Dla wnikliwych śpieszę dodać, że nie poszukujemy lukrowanych portrecików w technice wysokiego klucza.
Zadanie wykonujemy wspólnie w sobotę od godziny 10.00 do 14.00 . Efektem końcowym jest pięć zdjęć w formacie RAW będących sekwencją ruchu istoty.
W zaaranżowanej pracowni postprodukcji, przerabiamy na bieżąco obrazy aby wieczorem zrobić pokaz naszych sterylnych serii fotografii.
PONADTO:
Możliwa obecność gościnna: Hudon, Jaros, Kordys
ATRAKCJA DODATKOWA!
Wspólne obiady połączone ze wspólnym sprzątaniem.
/chętni do przygotowania jedzenia - mile widziani/
wątpliwości? pytania? - thetoors@interia.pl